Vranov

31.7.2009

Rozhodli jsme se s Božkou, že v sobotu pojedeme s našima mladýma na víkend do Vranova. Ozval se Míra s Květou kam vyjedeme, tak jsme se dohodli, že pojedou s námi. Nakonec jsme si řekli, že pojedeme už v pátek odpoledne po práci, abychom měli celou sobotu volnou. Předpověď dobrá a dokonce se i splnila. Stačili nám jen tři bágly a tak jsem je naložil Božce, abych byl trochu volnější a stejně na mojí motce to vypadá blbě. Sraz v Brodě ve 14.30, nezbytný nanuky (Míra s Květou) a cíga (Giovany a Božka). Razíme směr Jičín, Poděbrady, Kolín, Havlíčkův Brod, Jihlava a Znojmo. Byl jsem od Kukyho naučenej jet i 150 km bez cíga a tak tentokráte na kouření vopruzovala Božka. Pohodová jízda s odpočinky na vybraných pumpách s nezbytným občerstvením. Jak jsme se přibližovali k cíli, tak motorky čím dál víc zrychlovali až nás zpomalili protijedoucí řidiči, kteří vehementně ukazovali, že se někde před náma vybírá „mýtné“. Poslechli jsme a ušetřili každej z nás dobrou tisícovku. Odbočíme z hlavní na Vranov, a na jedné křižovatce, kde jsem si rovnal bimbáska v kalhotech, Míra myslel, že nevím kam a v tom mě předjel. Zastavil u nějakejch lidí a ptal se na cestu a pak mi ukázal, že mám jet doprava. Tak jo, mažem asi 7 km a Vranov nikde ? Už jsme tam měli bejt. Zastavuji tedy já zas u jiných lidí a ptám se kudy na Vranov. To musíte zpátky asi 7 km a na křižovatce pořád rovně a jste na Vranově. Myslel jsem, že Míru zadusím. Míra vytlemenej: mě poslali tam, já za to nemůžu. Asi se mi vymstilo, co dělám někdy pražákům, kteří chtějí do Harrachova a já je pošlu na Jablonec. Nakonec ve 20.30 stojíme u ubytovny a sháníme někoho, kdo nás ubytuje. Podařilo se, motky jdou do garáže a my do ubytovny. Manželská postel, skříň, dva noční stolky a umyvadlo. Co jsme chtěli za 250,- Kč, pořád lepší než stan. Sociálky na chodbě a styl ROH ! Hledal jsem, jestli jsem si vzal legitimaci. Připlatili jsme ještě 70 Kč a měli jsme i snídani. Rychle vybalit, převlíknout a mažem na hráz na večeři. Voláme bývalé tanvalďáky, kteří bydlí ve Vranově a rozhodli jsme se, že se malinko přičoudíme. Sedíme venku, krásně teplo, popíjíme, klábosíme a najednou kde se vzali, tu se vzali panáky. Tak se ještě jednou otočili, kamarádi museli ještě ráno do práce a tak to kolem půlnoci vzdali. My jsme ještě  nějakou dobu poseděli a ve velice dobré náladě, někde kolem 2 hod. jdeme na kutě. Měli jsme pokoje vedle sebe, kde byly „papírové“ stěny, takže když si Míra prdnul, tak se nám na stolku třásly hrnky. Říkám Božce: máš po ptákách a ty po kozách odpověděla Božka. Byli jsme tak zmožený, že jsme hned usnuli.

Druhý den

Od 8.00 - 9.00 je snídaně. Vstávám asi 7.15 vytáhnu svůj vařič a vařím ranní kávu. Bereme si ji před barák, píchneme si cigárko do obličeje a jsme spokojený. Mezitím vstali i ti dva, připravíme si stravenky a jdeme na snídani. Po snídani si jdeme prohlédnout Vranov, zapadnem do hospůdky, dáme dopolední kávu a pivko abychom udrželi náladu. Čekala nás prohlídka Vranovského zámku. Pokusili jsme se stopnout vláček, který tam vozil lidi. Jenže on zrovna jel ze zámku na pláž a i když mu Míra cpal úplatky, tak to nechtěl otočit. Nezbylo, než se tam vypravit pěšky. Vedro, krpál a s Božkou jsme měli problém to udejchat, ani cigáro jsme si po cestě nezapálili. Následovala nudná hodinová prohlídka, kde brigádnice byla jako magnetofon: napravo vidíte, nalevo vidíte, postupte si dále. Takže jsme pak rádi sedli pod deštník, dali polední kávu a pivo a sestupujeme zpět dolů. Ve Vranově sednem do hospody a objednáváme oběd. Mezitím dorazili naši mladí s vnoučaty, tak se nagáblujem, vyfasujem malého Pepu v kočáře a mezitím co mladí se šli ubytovat, razíme na pláž. Míra s Květou samozřejmě deku, mi s Božkou ručník. Zastavujeme ještě na odpolední kávu (tentokráte ledovou) a za chvilku se už koupeme. Míra s Květou usnuli na dece Božka s mladou měli na starost děti a já se zeťákem a kámošem procházíme po pláži a koštujeme, kde je nejlepší pivo. V 19 hod. pořádalo rádio KISS soutěž Miss pláže. Prohlédli jsme si holky a hejtmana Haška z ČSSD který byl v porotě a šli jsme zas do hospody na večeři. Mírovi po ledové kávě bylo šoufl, tak se šli domů vykurýrovat. V 10 večer cítím že mám dost a po čtyřech pivech razíme taky s Božkou domů. V poslední hospodě před ubytovnou narazíme na Míru s Květou jak dávají smažená křidélka, ale už jsme nepřisedli.

Třetí den

Plán, že se ještě podíváme do Znojma jsme po snídani zavrhli. Jdeme balit a v 10 vyrážíme k domovu s tím, že si pojedeme v pohodě, zastavíme si kde chceme a tak cesta vesele ubíhala. Kouřilo se, mlsalo a né jako s KUKYM, kde jsem měl 3 cíga na 500 Km ! Po cestě mě napadlo, že se stavíme na oběd v motorkářské hospodě ve Veltrubech Q6, loni jsme tam byli s MKT ale bez Míry. Trochu jsem to zas přejel, takže jsme se museli 15 km vrátit, ale vyplatilo se to. Oběd byl skvělej, pito taky šlo a tak někde kolem 15 té hodiny vylezeme ven a od jihozápadu černo a sem tam nějaký blesk. Klika byla, že jsme jeli na sever, kde bylo jasno. Skočíme na motky a upalujeme. Za náma bouřka, před náma slunce. Dařilo se nám před bouřkou ujíždět a radši jsme se neotáčeli. Sem tam zastávky na pumpách a dohodli jsme, že z Jičína to vezmeme na Sobotku na tradiční zákusek a kávu na náměstí. V 17 hod jsme tam, zákusky a káva a pokračujeme na Malou Skálu. Občerstvení, rozloučení s Mírou a Květou a mažeme domů. Když jsme dorazili domů, tak za hodinu začalo lejt !