Do Polska na rybu

27.7.2008 Tradičně sraz v 8 hod. v autoškole. Já s Božkou, Honza z Prahy, Radek  a nakonec dorazil i Jirka. Měli se k nám přidat manželé Kobrovi z Ž.Brodu, ale přijel pouze Tomáš, protože Jitka musela být v práci. Dohodl se itinerář a velení se ujal Tomáš, protože znal cestu. Vypadalo to, že snad nebudeme poprvé bloudit a tak se i stalo. Tím, že jsme nenavigovali ani já, ani Jirka, tak nebyl výlet poprvé tak akční jako když velíme mi s Jirkou, ale o to byl pohodovější. V 8.30 vyrážíme na Harrachov a za hranicema zastavujeme u pumpy a jdeme měnit na tvrdou měnu. Tomáš si rychle zvykl na to, že musíme nutně dělat přestávky a aktivně spolupracoval. Kdo neví co je  to absťák, ten nepochopí, takže po nutném nikotinu razíme dále na Karpacz. Po ujetí pár kilometrů Tomáš sám zastavuje v Sosnowce a nutí nás kouřit. Zapomněl jsem říci, že Karpaczí jsme pouze projeli, protože tam bylo fůra národa a moc se nám tam nelíbilo, bylo to takový masňácký asi jako Harrachov, tak jsme frčeli dál směr rybárna s avizovanou zastávkou v Sosnowce.

Dorážíme na místo, krásná rybárna, vedle rybník, vypadalo to jako na ranči. Jak se to tam jmenuje nevím, zeptejte se Tomáše ale… Přišla polská děva oznámit, že od 11 hod. tam mají nějakou akci. Sice řekla, že do 11 ti tam můžeme, ale to nemělo cenu. Tomáš věděl o jiné kousek dál, takže po poradě nasedáme a vyrážíme do jiné rybárny. Když jsme tam přijeli, tak pro změnu měli otevřeno až od 12 ti hodin ! To bylo 2 hod. čekat ! Kulový, hned naproti byla restaurace se zahrádkou, kde sice také měli až od 12 ti, ale kšeft je kšeft, tak se nás ujali. Udělali jsme dobře, byli jsme tam sami a všichni se nám věnovali asi i včetně šéfa, který se nás ptal, jestli jsme spokojený. Jídeláky pouze v polštině a v němčině a při čtení byla docela prča. Co jsme nebyli schopni přeložit z polštiny, to překládal Honza z němčiny. Podařilo se a každý si objednal. Jediný kdo si objednali rybu byli Jirka, Radek a Tomáš, to kvůli tomu, aby se vyplnilo heslo zájezdu. Božka - bigos, Honza knedlíky s masem a já „ BLITKY WOLOWE“ to je hovězí. Sice to vypadalo jako kdyby se mi na talíř vyblil vůl ale bylo to dobré.

Strávili jsme zde příjemné chvíle, popili, pokecali a ujasňovali plán zpáteční cesty. Dal jsem na radu Jardy z Úpice a dohodli jsme se, že zpátky pojedeme přes Pomezní Boudy. Jarda tvrdil, že je tamtudy hezká cesta a pěkná panoramata -  opět nezklamal. Sice nikdo nevěděl kudy to máme jet, ale měli jsme s sebou Tomáše a ten ví všechno (ten se nám opravdu vyplatil, protože by jsme jezdili po Polsku asi ještě i dneska jak znám sebe a Jirku !). Takže platíme, zloté stačili a připravujeme se na cestu. Všichni razíme za Tomášem a věříme, že nás dovede domů. Vyjíždíme na Pomezní Boudy a asi 1 km před  zastavujeme a jdeme fotit panoramata. Perfektní výhled a počasí takže jsme tam chvíli strávili. Tomáš vysvětlil, kde je ještě Polsko a kde už jsou Čechy a asi po půl hodině vyrážíme dále. Po 1 km opět zastavujeme na Pomezních Boudách a jdeme opět do restaurace. Taky asi hodinu jsme poseděli

Dali jsme si lehké  a kávu, Jirka s Radkem pohár s horkými jahodami, protože maliny došli a mi s Božkou jeden pohár napůl. Vyrážíme dál na Jánské Lázně, ty pouze projíždíme a míříme do Černého Dolu, kde je opět kouřová a debata kam dál. Tomáš s Jitkou bydlí v muzeu a aby Jitka taky věděla s kým Tomáše pustila na výlet, tak jsme se dohodli, že to vezmeme přes Vrchlabí na Semily a pak na Ž. Brod, kde se zastavíme u nich v muzeu.Po cestě zas Božka vopruzovala, že jí klouže spojka, tak jsme dělali ještě jednu zastávku před Semilama, něco jsme udělali s motorkou a upalujeme na Brod. Bydlím tady 30 let a vůbec jsem nevěděl, že kousek od baráku je takový pěkný muzeum, čuměl jsem jak trubka. Jitka nejela proto, že musela provádět návštěvníky a když jsme přijeli a seznámili se, tak si udělala ještě jednu šichtu navíc a provedla nás. Je to národopisné muzeum, kde jsou exponáty jak to vypadalo

Na železnobrodku v dávných dobách. Je opravdu na co koukat, vřele všem doporučuji. Co všechno tam je popisovat nebudu, dojděte si tam a pár exponátů jsme nafotili alespoň pro představu. Prohlídka byla krátká a výklad byl tomu přizpůsoben, protože už jsme více méně pospíchali domů. Ještě jsme chvíli poseděli protože Tomáš po prohlídce nabídl kávu a tomu neodoláme. Honza to nasměroval zrovna na Prahu, Radek na Jistebsko a mi s Jirkou na Tanvald.

Více fotografií naleznete zde

Foto a video od Jirky Kulinskýho: zde

Hodnocení ? Opět příjemně strávená sobota

Najeto cca. 180 Km

Pozn. Poznali jsme další příjemné lidi, nová místa i když si moc nepamatuji kde všude jsme byli, ale podstatný je že jsem to viděl. Počasí přálo, žádné problémy až na Božčinu spojku a díky Tomášovi i bezproblémová cesta (i když se nám s Jirkou trochu stýskalo po naší staré mapě a cestování nebylo tak akční)