Adršpach - Dobrošov

5.7.2008 za MKT já s Božkou, Fichťa, Konis, Jirka a Monika. Dále přijeli z Liberce: Kari a Kamil s přítelkyní Šárkou oba z motoklubu „Pekelné doly“ Tím jak jsme na ně čekali, tak se zpozdil odjezd skoro o hodinu. V 9.15 vyrážíme na Trutnov, kde nás měli čekat Úpičtí. Po jedné přestávce na  v Hrabačově jsme dorazili do Trutnova. Shledání bylo jako vždy vřelé, pokec, cígo a vyrážíme do Ádru. Procházku po skalním městě jsme vynechali, trvalo by to dlouho a bylo tam fakt spousta Poláků. Místo toho jsme si prohlédli přehlídku veteránů, kterou do Ádru přivezl Karel Loprais i se svou TATROU. Byli tam opravdu skvosty na které bylo radost pohledět.

Po prohlídce vyrážíme směr na Dobrošov. Protože byl čas na oběd tak nás Jarda s Milanem zavedli do docela pěkné restaurace se zahrádkou „HOTEL NA MÝTĚ“. Uvelebili jsme se, objednali pito a oběd, pokecali a vyrážíme dále na Hronov kde jsme minuli Jiráskův domek , Náchod do Dobrošova. Protože Úpičtí pevnost znají, tak se rozhodli na nás počkat v hospodě a dobývat pevnost se vydali pouze Tanvaldští mimo Božky, která zůstala s Úpickými, což se později ukázalo jako velice rozumné. Byl jsem tam naposledy před 20ti lety a nějak jsem zapomněl, že tam jsou schody: 170 dolů a 205 nahoru jinak bych zůstal s Božkou, ostatní to nevěděli

Vyrážíme z parkoviště na pevnost, kupujem lístky za „pajdu“ a doháníme skupinu, která nám utekla. Prohlídka horního patra a dokonce sestup 170 schodů do přízemí ještě šli, ale pak ten výstup nahoru přes 200 schodů to byla rasovina. Nejvíc jsem naříkal já, ale i mladí toho měli plné kecky. Ještě, že nahoře byla židle (jediná), tu jsem samozřejmě obsadil já. Po vydejchání a prohlídce horní věže vyrážíme do stánku na občerstvení. Když jsme se vzpamatovali z dobývání, razíme zpět za Božkou. Ti samozřejmě byli vysmátí a zatímco my se

lopotili po schodech oni se zúčastnili „pasivně“ svatby, která na vyhlídce probíhala. Když jsme navrhli, že uneseme nevěstu, tak ji asi otec začal hlídat. Po dohodě s Úpickými jsme to vzali na Nové Město s tím, že to vezmeme na Ratibořice, podívat se na kněžnu a viktorčinin splav. V Novém Městě jsme zašli do cukrárny na kafe, když v tom najednou Loprais s Tatrou přivedl na náměstí svou kolonu veteránů z Ádru. Jirka Kulinski spořádal 3 zmrzliny a dva nanuky, mi dopili kafe a razíme do Ratibořic. Míjíme zámek po silnici a jedeme

dále na Trutnov, neboť bylo už dost hodin. V 8 večer se loučíme s Úpickými v Trutnově a razíme domů. Čeká nás asi 70 Km, takže jedna zastávka na cígo a nutnou potřebu a konečně dorážíme po 9té večer domů. Všichni spokojeni, jen Božka se nemohla narovnat. Proběhlo ještě rychlé zhodnocení zájezdu a rozhodlo se, že budeme dále pokračovat v podobných akcích. Už padly určité návrhy kdy a kam a až se dohodnem dáme včas vědět.

Více fotografií naleznete zde

Foto od Jirky Kulinskýho: zde

Závěrem: Celkem jelo 11 motorek a 4 ledvinky. Všem nám bylo velice líto, že nemohla jet Veronika, manželka Fichti. Onemocnělo jim miminko a musela být s ním doma. Tak Veroniko - příště hlídá Fichťa a já tě beru jako ledvinku, stejně nám po cestě jenom smrděl.

Pak chci poděkovat Úpickým jmenovitě: Jardovi, Milanovi ze Svatoňovic a Tridačovi za to, že byli ochotni se nám věnovat a provedli nás bez problémů po jejich kraji. Kdybych vedl kolonu já, najeli by jsme místo 260 Km určitě 300 a nestihli bychom toho tolik.